Jeśli zastanawiasz się dlaczego warto zainteresować się marketingiem internetowym ten wpis jest dla Ciebie. W kliku słowach omówimy dlaczego warto się tym zająć i w jaki sposób zrobić to dobrze (czyt. nie dać się oszukać).

Idea marketingu dla prawników

Zacznijmy od idei marketingu internetowego. W przeciwieństwie do tradycyjnych mediów takich jak telewizja czy gazety internet daje nam internautom możliwość dotarcia do treści niemal dowolnej tematyki w dowolnym momencie z każdego miejsca na ziemi. Innymi słowy: jeśli ktoś przebywa na stronie ze śmiesznymi kotami cierpi na nadmiar czasu, a jeśli na stronie z poradami prawnymi prawdopodobnie potrzebuje prawnika. Okazuje się, że z początku niedoceniany internet stał się świetnym miejscem do prowadzenia reklamy i znajdowania nowych klientów. Bo jak wolisz się promować?

  • za 3 tysiące zł w gazecie którą przeczyta tysiące osób, jednak nikt nie zainteresuje się reklamą jakiegoś adwokata?
  • czy za tysiąc zł, jednak każdy ze stu odwiedzających będzie poszukiwał prawnika i mieszkał w Twoim mieście?

Jeśli jesteś dobrym prawnikiem zapewne zauważyłeś/ zauważyłaś mały haczyk w powyższym pytaniu. Doskonale wiemy, że prawnicy nie mogą reklamować swoich kancelarii w gazetach, jednak kodeks etyki nie zabrania posiadania strony z podstawowymi informacjami o danej kancelarii.

Właściwy marketing dla prawników

Skoro wiemy już, dlaczego warto zainteresować się marketingiem internetowym przejdźmy do części jak zrobić to dobrze i legalnie. Bo umówmy się – kupić listę mailingową i rozesłać tzw. SPAM może każdy, lecz nie będzie to ani legalne ani skuteczne. Dlatego skupimy się na nieinwazyjnych technikach niezabronionych przez prawo, dodatkowo opartych na dotarciu wyłącznie do ludzi poszukujących pomocy prawnej.

Pierwszą z dwóch dostępnych dla każdej kancelarii metod jest założenie profilu na Facebooku i udzielanie się na grupach dotyczących zagadnień prawnych. Minusem tego rozwiązania są niska skuteczność komercyjna (bo dostając odpowiedź na pytanie osoba zwykle nie potrzebuje już usług prawnika) i brak geolokalizacji (mała szansa że prawnik z Gdańska trafi na internautów z Gdańska). Niemniej, jeśli cierpisz na nadmiar wolnego czasu może być to tani sposób na znalezienie kilku klientów w miesiącu więcej.

Sposoby marketingu dla prawników

Drugą opcją, droższą ale i bardziej skuteczną jest marketing w wyszukiwarkach internetowych (w Polsce mówimy głównie o Google). Kiedy ktoś wpisuje w wyszukiwarce „notariusz Katowice” – znaczy że ewidentnie potrzebuje znaleźć dobrego notariusza działającego na terenie Katowic. Ciekawostka: jeśli wpisze samo „notariusz” to i tak wyniki wyszukiwania będą pasować do lokalizacji jego komputera.

Jak trafić na szczyt wyników wyszukiwań? Google w swoim algorytmie stosuje ponad 200 czynników wpływających na pozycję stron. Jeśli pisanie stron internetowych nie ma przed Tobą tajemnic i masz dryg do „informatycznych spraw” możesz spróbować wypromować swoją stronę internetową samodzielnie. Jeśli jednak wolisz by zajęli się tym profesjonaliści wejdź na stronę epic-traffic.pl i wybierz pasującą do Ciebie ofertę.  Epic Traffic różni się od innych agencji marketingowych, więc nie zdziw się jeśli na zapytanie ofertowe odpisaliby „kosztowałoby x, ale nie bo nie mamy czasu”. Ale zwykle są mili 🙂

Czego NIE warto robić?

Robienie SPAMu, zakładanie kont na forach internetowych czy pozostawienie strony internetowej „samej sobie” raczej nie przyniosą Ci klientów.

Kategorie: Blog

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *